Παρασκευή 5 Οκτωβρίου 2007

O Αποχαιρετισμος του Γκαμπριελ

//Αν για μια στιγμη ο Θεος ξεχνουσε οτι ειμαι μια μαριονετα απο κουρελια και μου χαριζε ενα κομματι ζωης,πιθανοτατα δεν θα ελεγα ολα οσα σκεφτομαι ,αλλα σιγουρα θα σκεφτομουν ολα οσα λεω.Θα εδινα αξια στα πραγματα οχι γι αυτο που κοστιζουν,αλλα γι αυτο που σημαινουν.
Θα κοιμομουν λιγο,θα ονειρευομουν περισσοτερο.Καταλαβαινω πως καθε λεπτο που κλεινομε τα ματια χανομε 60 δευτερολεπτα φως.Θα περπατουσα εκει που οι αλλοι σταματουν,θα ξυπναγα εκει που οι αλλοι κοιμουνται,θα ακουγα εκει που οι αλλοι μιλουνκαι ποσο θα απολαμβανα ενα νοστιμο παγωτο σοκολατα.
Αν ο Θ εος μου χαριζε ενα κομματι ζωης θα ντυνομουν απλα και θα γδυνομουν στον ηλιο αφηνοντας ξεσκεπο οχι μονο το σωμα μου αλλα και την ψυχη μου.Θεε μου αν ειχα καρδια θα εγραφα για την αντιπαθεια μου στον παγο,θα περιμενα να βγει ο ηλιος ,θα ζωγραφιζαγια τα αστερια ενα ποιημα και ενα τραγουδι.Θα ηταν η σερενατα που θα χαριζα στην σεληνη.Θα ποτιζα με τα δακρυα μου τα τριανταφυλλα για να νιωσω τον πονο απο τα αγκαθια τους και το σαρκωδες φιλι απο τα πεταλλα τους.Θεε μου αν ειχα ενα κομματι ζωης δεν θα αφηνα να περασει ουτε μια μερα χωρις να πω στον κοσμο οτι τον αγαπαω.Θα επειθα καθε γυναικα η ανδρα οτι ειναι οι αγαπημενοι μου και θα ζουσα ερωτευμενος με τον ερωτα.Σε ενα παιδι θα εδινα φτερα ,αλλα θα το αφηνα μονο του να μαθει να πεταει.Τοσα πραγματα εχω μαθει απο εσας τους ανθρωπους ,εμαθα πως ολος ο κοσμος θελει να ζει στην κορυφη του βουνου,χωρις να ξερει πως η αληθινη ευτυχια ερχεται οταν ανεβαινεις την πλαγια.Εμαθα πως ενας ανθρωπος τοτε μονο εχει το δικαιωμα να κοιταει τον αλλο απο ψηλα οταν προκειται να τον βοηθησει να σηκωθει.Ειναι τοσα τα πραγματα που μπορεσα να μαθω απο εσας,αλλα πραγματικα δεν θα μου χρησιμευσουν πολυ,γιατι οταν θα με κλεισουν μεσα σε εκεινο το κουτι δυστυχως θα εχω πεθανει.
Gabriel Garsia Markes.
Ισως να το εχετε διαβασει,διοτι το δημοσιευσε ο ιδιος στο Ιnternet το 2000 ,μαθαινοντας οτι εχει καρκινο.Ειναι το τελευταιο του κειμενο.
Καλο Σαββατοκυριακο σε ολους
Να περνατε υπεροχα,αγαπημενα ,ονειρεμενα.

28 σχόλια:

ολα θα πανε καλα... είπε...

Nαι,το έχω διαβάσει.Όμορφα λόγια...Να ζούμε λοιπόν,τη ζωή,όπως είναι και να τη γευόμαστε ως το τέλος.Καλό Σαββατοκύριακο και σε σένα,έχει καλό καιρό εκεί;

prasino liker είπε...

Oλα θα πανε καλα
----------------
Σε ευχαριστω πολυ.Ναι εδω ειναι υπεροχος ο καιρος.Πηγα θαλασσα σημερα
και πραγματικα την απολαυσα.

γιάννης φιλιππίδης είπε...

Απίστευτος πάντα ο Μαρκές, γενναιόδωρος με τα αισθήματα, εύκολος να τον καταλάβεις –αυτό παίζει- αδύνατο να τον σχολιάσεις…

όμορφο σαββατοκύριακο πράσινο λικεράκι μου
ο γιάννης

Σπύρος Σεραφείμ είπε...

καλό ΣΚ...
και να είσαι καλά!

the navigator είπε...

Ναι ναι...Μάρκες for ever...όλα του είναι καταπληκτικά...Το συγκεκριμένο πάντα μου έφερνε στο μυαλό το The show must go on των Queen που είναι παρόμοια φάση...

Καλό ΣΚ everybody...

ερμία είπε...

στη δύνη ενός μάταιου υπέροχου,που χρόνος δεν υπάρχει για να μετριέται αληθινά,στο απέραντα φθαρτό,ελπίζω να "ξυπνήσουμε" όλοι έγκαιρα..

prasino liker είπε...

γιαννη
------
και σε σενα ευχομαι ενα γεματο με αισθηματα γλυκα Σαββατοκυριακο
σπυρο σεραφειμ
---------------
Ευχαριστω πολυ και ανταποδιδω.
navigator
----------
υπαρχουν πολυ μικρα πραγματακια που κανουν την καθημερινοτητα μας καλυτερη,και οχι φτανοντας στο τελος να συνειδητοποιουμε ποσα εχομε χασει.
Τhe show must go on ,για ολους μας.
ερμια
------
Μακαρι να γινει αυτο πριν να ειναι αργα.
Καλο βραδυ σε ολους.

melomenos είπε...

συμπέρασμα;
ας ζούμε και τις πιο μικρές μας στιγμές μας εκεί βρίσκεται η πραγματική ευτυχία,
η ζωή είναι πολύ όμορφη αλλά και πολύ μικρή!

καλό σου σαββατοκύριακο

prasino liker είπε...

melomenos
Ας ζησωμε μελωμενα και νεραιδομενα.
Καλο Σαββατοκυριακο και σε σενα.

GhostHunter είπε...

Επίσης και να συνεχίσεις να μας γλυκαίνεις με την υπέροχη γεύση σου...

Καλό Σαββατοκύριακο

Ανώνυμος είπε...

ειναι ένα απο τα πιο συγκινητικά κείμενα που έχω διαβάσει...μου το εστειλαν πριν καιρό με email,αλλα είναι παντοτε σα να το διαβαζω για πρωτη φορά...

Hliaxtida είπε...

Kαλησπέρα κι απο δω.. να χεις ενα ομορφο βραδυ και μια λαμπερή Κυριακή..

prasino liker είπε...

ghost
------
Σε ευχαριστω για τα γλυκα σου λογια.Δεν με εχουν συνηθισει σε τετοιες φιλοφρονησεις.


cook the book
-------------
Iσως και αυτος ο τεραστιος σε μεγεθος συγγραφεας,αντιλαμβανεται οτι εφτασε στο τελος ,χωρις να εχει νιωσει την χαρα που δινουν απλα πραγματα.


hliaxtida
---------
Σε ευχαριστω πολυ.Προσπαθησα να σου απαντησω στο κειμενακι σου ,μα δεν πρεπει να τα καταφερα,διοτι μου ζηταει το ονομα χρηστη.Σαν ασχετη που ειμαι ,δεν ξερω τι να βαλω, το πραγματικο ονομα επιθετο ,το e-MAIL η κατι αλλο.Εχεις καταπληκτικες φωτο ,ωραια λογια ,και μια ηλιαχτιδα εχει ηλιολουστη ψυχη.Αφηνει βεβαια και καποια χαραμαδα και ας την εχουν πληγωσει.Αυτο ηθελα να σου γραψω,αλλα δεν τα καταφερα.


Κ α λ ο - β ρ α δ υ σε ολους
----------------------------

Ανώνυμος είπε...

Το ξαναδιάβασα και είναι υπέροχο.
Βέβαια αν κάποιος το διαβάζει χωρίς να ξέρει ότι γράφτηκε από μελλοθάνατο, φαίνεται αισιόδοξο.
Στην προκειμένη περίπτωση όμως,κατ'εμε, έχει μια απόγνωση.

prasino liker είπε...

amo Kαλησπερα,
Απογνωση και πανικο,γιατι ειναι ισως φριχτο να μαθεις οτι πεθαινεις σε λιγο καιρο.Γυριζει η ταινια της ζωης σου και ανακαλυπτεις ποσα πραγματα λειπουν .Συνηθως μικρα ,καθημερινα αλλα πολυ ουσιωδη ,για να μας οδηγησουν σε ενα ηρεμο τελος.
Καλο βραδυ,και να εχεις μια πολυ γλυκεια Κυριακη.

ολα θα πανε καλα... είπε...

Καλημέρα!
Σκέπτομαι σήμερα να πάω για μπάνιο.

bluesmartoula είπε...

Είναι απίστευτο πόσο όμορφες σκέψεις και λόγια γεννά αυτή η ΑΠΑΙΣΙΑ ασθένεια. Θλίβομαι όταν αυτές οι σκέψεις - που θα έπρεπε να είναι καθημερινότητα και πράξη - διαμορφώνονται και εκφράζονται στο τέλος...
Από τα τρυφερότερα και ομορφότερα κείμενα που έχω διαβάσει.
Σ΄ευχαριστώ που το μοιράστηκες μαζί μας.
Καληνύχτα

prasino liker είπε...

bluesmartoylis,
εγω σε ευχαριστω που μπηκες στο μπλογκ μου και το διαβασες.Τα κειμενα που γραφω ειναι πολυ λιτα χωρις φωτο χωρις μουσικη ,γιατι προσ το παρον ειμαι τελειως ασχετη με αυτα,και πιστευω οτι δεν θα κανει περασμα κανεις σε ενα απλο κειμενο.Ομως ανακαλυπτω φιλους ,που παραβλεπουν την ασχετοσυνη μου ,και επικοινωνουν. Καλη σου μερα.

Ατσαλάκωτος είπε...

Λικεράκι καλησπέρα, Πόσο δύσκολο ή εύκολο είναι τελικά απλά να ζήσεις και να αγαπήσεις την κάθε στη στιγμή που διανύουμε όλοι σε τούτο το φωτεινό πέρασμα που η άγνοια και η βλακεία μας πολλάκις σκιάζει.
Να ρουξήξεις την ζωή και να την αγαπήσεις με κάθε ίνα της ερωτικής μας διάστασεις, ενός έρωτα που μας σπρώχνει να ανακαλύψουμε πράγματα, να πειραματιστούμε και να δημιουργήσουμε αναμνήσεις και ιστορίες.
Ο Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες είναι ένας μεγάλος ποιητής του μύθου και της ομορφιάς που κρύβει το μεγαλείο της ανθρώπινης ψυχής.
Άλλωστε μέχρι το τέλος ακόμη και ο σοφός παραμυθάς ανακαλύπτει ότι το παραμύθι της ζωής μπορεί να γίνει ακόμη πιο φωτεινό.
Για όλους μας όμως ισχύει το πρώτο βήμα. Να μάθουμε επιτέλους να αγαπάμε....

βασίλης είπε...

Πράγματι πολύ όμορφο και σημαντικό σε αξία κείμενο . Και από κάποιον που ξέρει ότι φεύγει. Να είσαι πάντα καλά.

osela είπε...

λικεράκι

πολύ συγκινητικό, πράγματι.
κρίμα όμως που τα καταλαβαίνουμε αυτά μόνο όταν είναι πολύ αργά.

prasino liker είπε...

Aτσαλακωτε καλησπερα
--------------------
Η ζωη ειναι τεχνη.Πολλες φορες ,ειναι αληθεια,δεν αφηνομε τον εαυτο μας να την θαυμασει και να την απολαυσει.
Θα ηταν ολα διαφορετικα αν ειχαμε μια πιο ζεστη ματια σε αυτο το αριστουργημα.
Να εχεις ενα υπεροχο βραδυ.

Βασιλη
-------
Ειναι σκληρο να ξερεις οτι φευγεις .Ας ειμαστε ολοι καλα ,και ας μην αφηνομε ευκαιριες να χαθουν.
Καληνυχτα.


Oselaki
--------
Γι αυτο ζησε και απολαυσε την καθε στιγμη.
Καλα να εισαι.

vagnes είπε...

μου χαρισε ο θεος την τυχη να ανοιξω το ιστολογιο σου...
μου εδωσες κουραγιο να ψαξω
να βρω την ανοδο...
ο θεος μας εδειξε το δρομο εμεις δεν κοιταξαμε που εδειχνε...
σ'ευχαριστω

prasino liker είπε...

vagnes
Καλησπερα και απο εμενα.
Ειλικρινα με εκπλησεις διοτι το μπλογκ μου ειναι τοσο απλο ,χωρις μουσικη χωρις εικονα .
Σε ευχαριστω.

Ανώνυμος είπε...

Μύνημα ζωής από κάποιον που ξέρει πότε θα πεθάνει προς κάποιους που δεν ξέρουν το πότε.......γι΄αυτό και νομίζουν πως είναι ποτέ. Βάζει τον τόνο στην σωστή θέση!

prasino liker είπε...

Ηλιογραφε,
Ποσο δικιο εχεις.
Ποσες αληθειες δεν αποδεχομαστε και κοιμομαστε εναν υπνο χωρις ονειρα.

Stardustia είπε...

Συμφωνώ απολύτως με τον ηλιογράφο.
Αλλά πιστεύω ότι είναι άδικο για τον καθένα μας να πρέπει να φτάσει σε αυτό το σημείο για να εκτιμήσει τη ζωή.

Ο Μάρκες πάντοτε υπήρξε ένας μέγας καταγραφέας βίων και χαρακτήρων, και όσο και να θέλω δεν μπορώ να βρω απαισιοδοξία στο κείμενό του,
μονάχα μια βαθειά λαχτάρα γι αυτό ποτ λέγεται ζωή...

prasino liker είπε...

stardustia
-------------
Aς ξεκινησομε λοιπον απο τωρα να χαιρομαστε το καθε τι.